Inledning
Nedan finns information kring olika delar av Malmö Floorball Cup. Vi hoppas att samtliga ledare som följer med på cupen har läst igenom denna och har god kännedom kring informationen. Vi vill med denna inledning också välkomna er till Malmö Floorball Cup 2025.
Viktiga datum
30/8
Sista anmälningsdag.
Mat och dryck
Kiosk & Grill - Kirsebergs Sporthall
På Kirseberg hittar du allt du kan tänkas vilja äta och dricka under cupen. Välj bland grillat, toast, korv m bröd, snacks, dryck och popcorn.
Cupinformation
Speldatum: 20 september 2025
De första matcherna startar kl 09.00 på lördagen.
OBS: När ni anmäler ett lag till oss får ni ett mail med en bekräftelse på anmälan. Skulle ni inte ha fått detta mail så är det möjligt att er mailleverantör sorterat bort mailet som skräppost (spam).
Vid avanmälan efter 18/8 betalas lagavgiften inte tillbaka.
Spelplaner
Matcherna kommer spelas på Kirsebergs Sporthall
Före och under cup samt ankomst och incheckning:
Lag checkar in före första matchen vid entren i Kirsebergs Sporthall. Detta för att få information om ev. ändringar
Lag skall skriva ut en fullständig deltagarförteckning (som skickas ut inför via mejl) och lämna in vid ankomst. Informationen är nödvändig vid brand eller utrymning.
Tröjfärg och bollar
Vid lika tröjfärg använder bortalaget antingen egna reservtröjor eller västar som tillhandahålls av oss.
Lagen håller med egna uppvärmningsbollar.
Inför och efter match
Laguppställning ska registreras på Cup Manager på er lagsida. Som en sanktionerad cup är det viktigt att det finns en laguppställning till respektive lag för att försäkran och sanktion ska gälla. Vi bistår med bollar inför och under matcherna. Ta med er sjukvårdsväska.
Omklädningsrum och ombyte
Det finns möjligheter till omklädningsrum på spelarenorna.
Omklädningsrummen får delas av samtliga lag där varje lag ansvarar för att grovstäda efter sig. Funktionärer på respektive spelarena tittar till vid jämna mellanrum omklädningsrummen. Vi rekommenderar er att inte lämna kvar några saker i omklädningsrummen. Cuparrangören tar ej ansvar för kvarglömda eller borttappade föremål.
Priser
Priser delas ut efter till alla spelare efter sista matchen.
Ändringar i spelschema
Sena ändringar kan göras i spelschemat fram till fredag veckan innan cupstart. Se därför till att hålla er uppdaterade med den senaste informationen på vår hemsida. Vi reserverar oss för sena avhopp, i det fall att ett lag tvingas hoppa av med mindre än en vecka till cupstart kan vi inte garantera matchgarantin. Blir majoriteten av laget sjuka ska ni inte komma på cupen.
Parkering
Malmö Floorball Cups organisation tar inte ansvar för felaktigt parkerade bilar. Gängse parkeringsregler gäller även under cupen. Var vänliga beakta detta. Vidarebefordra gärna denna information till föräldrar och andra anhöriga som kommer för att titta på cupen.
Värdesaker
På förekommen anledning vill vi vädja till er att inte förvara värdesaker, kläder med mera på platser ni inte har uppsikt över. Tävlingsarrangören ansvarar ej för borttappade/förlorade saker.
Drogfritt ansvar
Tävlingsarrangören förutsätter att samtliga inblandade i Malmö Floorball Cup agerar drogfritt! Rökning är inte tillåtet vid arenorna. Särskilt ansvar som goda förebilder läggs på ledarna.
Felskrivningar/tryckfel/ändringar
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, tryckfel eller ändringar i våra publikationer (såsom turneringsinformation, spelprogram, hemsida med mera).
Force Majeure/Inställd turnering
Cupen är inte återbetalningsansvarig, och är inte heller ansvarig för ekonomisk förlust eller skada, som kan uppstå på grund av händelser som ligger utanför cupens kontroll, exempelvis krigsliknande händelse, naturkatastrofer, eldsvåda, översvämning, avbrott i allmänna kommunikationer, myndighetsåtgärd, strejk eller andra force majeure-händelser.
Kontaktinformation
Ni når oss annars via mejl på cup@malmofbc.se.